Meer oplossingen vinden

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen tijdens het winkelen op Amazon.nl.

Amazon Prime

Vraag: Hoe kan ik mijn Prime-lidmaatschap betalen?

Op dit moment moet u een creditcard of debit card gebruiken om u aan te melden voor Prime en te betalen voor uw Prime-lidmaatschap.

Helaas is het gebruik van iDEAL / Bancontact om uw lidmaatschap te betalen momenteel niet beschikbaar. We werken hard aan het verbeteren van de klantervaring door de beschikbare services en betalingsopties te verbeteren. Zie onze Hulp-pagina's voor meer informatie over ons Prime-programma.

Vraag: Ik heb mijn Prime-lidmaatschap overgezet van Amazon.de naar Amazon.nl. Kan ik dit terugzetten?

Nee, als je eenmaal bent overgestapt naar een Prime-lidmaatschap op Amazon.nl, kun je je niet abonneren op het Prime NL-lidmaatschap op Amazon.de. Met de lancering van Amazon.nl hebben we de NL Prime-optie op Amazon.de gesloten.

Vraag: Ik wil mijn Prime-lidmaatschap op Amazon.de behouden en me aanmelden voor het nieuwe Prime-lidmaatschap op Amazon.nl. Kan dit?

Wij geloven dat het voordeliger is om een Prime-lidmaatschap te hebben op Amazon.nl. Raadpleeg onze Hulp-pagina's of neem contact op met de klantenservice voor meer informatie.

Vraag: Ik woon in België. Voor welk Prime-lidmaatschap moet ik me aanmelden?

Je kunt kiezen uit het Belgische Prime-lidmaatschap op Amazon.de, het Prime-lidmaatschap op Amazon.nl of zelfs het Prime-lidmaatschap op Amazon.fr, afhankelijk van de taal waarin je wilt winkelen. Voor verdere hulp en ondersteuning kun je onze Hulp-pagina's bekijken of contact opnemen met de klantenservice.

Vraag: Ik heb mijn Prime-lidmaatschap overgezet van Amazon.de naar Amazon.nl. Wanneer zie ik de terugbetaling in mijn account?

Terugbetalingen worden volgens het normale terugbetalingsbeleid verwerkt binnen 5-7 werkdagen. Zie onze Hulp-pagina'svoor meer informatie.

Vraag: Wat gebeurt er met de foto's die ik heb geüpload naar Amazon Photos als ik het Prime-lidmaatschap wijzig?

Al je foto's zullen beschikbaar zijn op dezelfde plaats. Zie onze Hulp-pagina's voor meer informatie.

Vraag: Welke opties zijn beschikbaar voor het Prime-lidmaatschap op Amazon.nl?

De kosten voor het Amazon.nl Prime-lidmaatschap bedragen €2,99 per maand. Zie onze Hulp-pagina'svoor meer informatie over Prime.

Bestellen

Vraag: Hoe plaats je een bestelling op Amazon.nl?

Voeg de items die je wilt kopen toe aan je winkelwagen, klik om af te rekenen en log in op je account of maak een nieuwe account aan als dit je eerste bestelling is. Voer vervolgens je verzend- en betaalgegevens in, kies een verzendmethode en klik op Nu kopen.

Raadpleeg onze Hulp-pagina'svoor meer informatie over bestellen.

Vraag: Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Afhankelijk van je bestelling en waar je woont zijn er verschillende betaalmethoden beschikbaar. Wij accepteren Mastercard, American Express, Visa, iDEAL met een Nederlandse bankrekening en Bancontact. Ook accepteren wij cadeaubonnen en promotionele vouchers van Amazon.nl. Raadpleeg onze Hulp-pagina'svoor meer informatie over betaalmethoden.

Vraag: Hoe communiceert Amazon over bestellingen en leveringen?

Wij houden je graag op de hoogte op de manier die jij nuttig vindt. Zorg ervoor dat je je communicatievoorkeurenbijwerkt.

Download de mobiele app en zorg ervoor dat je pushmeldingen inschakelt om recente bestellingen en leveringen bij te houden.

Vraag: Waarom zie ik producten te koop van andere bedrijven en leveranciers?

Onafhankelijke verkopers bieden een verscheidenheid aan items aan op de Amazon.nl-website. Amazon stuurt je betaling naar de verkoper. Je betaalgegevens worden nooit gedeeld. Zie onze Hulp-pagina'svoor meer informatie.

Vraag: Wat is de A-tot-Z-garantie?

De Amazon-A-tot-Z-garantie biedt bescherming wanneer je artikelen koopt die door externe verkopers worden verkocht. Zie onze Hulp-pagina'svoor meer informatie.

Account en wachtwoord

Vraag: Ik ben mijn wachtwoord/e-mail/inloggegevens vergeten. Hoe kan ik inloggen op mijn account?

Als je je wachtwoord bent vergeten, wijzig je dit door te klikken op de link 'Wachtwoord vergeten' op de pagina waar je kunt inloggen. Raadpleeg onze Hulp-pagina'svoor meer hulp bij dit onderwerp.

Klik hierom naar Je account te gaan.

Bezorging

Vraag: Hoe weet ik wanneer mijn pakket aankomt?

Je kunt de voortgang van je pakket volgen door naar Je bestellingen te gaan en op het item te klikken dat je wilt volgen. Zie onze Hulp-pagina'svoor meer informatie.

Vraag: Ik zie in de beschrijving bij sommige items 'Fullfilled by Amazon' staan, wat betekent dat?

Dit zijn items die worden verkocht door een externe verkoper, maar die naar je worden verzonden vanuit een Amazon Fulfillment Centre. Zie onze Hulp-pagina'svoor meer informatie.

Vraag: Ik woon in België, kan ik winkelen op Amazon.nl?

Ja. Wij bieden verschillende verzendopties voor bezorging in Nederland en België. Zie onze Hulp-pagina'svoor meer informatie.

Vraag: Waar komt mijn bestelling vandaan en hoe lang duurt het?

Dit hangt af van de locatie van de verkoper. Als het item door Amazon wordt verkocht, wordt het verzonden vanuit van een van onze Europese Fulfillment Centers.

Terugbetalingen

Vraag: Hoe kan ik een item retourneren?

Alle producten die bij Amazon of bij Marketplace-verkopers zijn gekocht, kunnen tot 30 dagen na ontvangst worden geretourneerd, mits ze volledig, ongeopend en in de originele staat zijn. Ga naar ons Online Retourencentrum om je retourzending te starten.

Vraag: Wanneer word ik terugbetaald voor een item dat ik heb geretourneerd?

Meestal binnen 2-3 weken. De meeste terugbetalingen worden gedaan binnen 3-5 dagen nadat wij je retourzending hebben ontvangen en verwerkt.

Zie onze Hulp-pagina'svoor meer informatie.

De website

Vraag: Ik koop meestal op Amazon.de/Amazon.co.uk en zie producten of functies die niet beschikbaar zijn op Amazon.nl. Waarom is dit? Wanneer zijn ze beschikbaar?

Sommige producten of functies zijn nog niet beschikbaar op Amazon.nl. We werken er elke dag hard aan om de winkelervaring voor onze klanten te verbeteren.

Vraag: Kan ik de taal op de website wijzigen zodat ik in het Engels kan winkelen?

Nee, de Amazon.nl-website is alleen beschikbaar in de Nederlandse taal.

Vraag: Is er een Amazon-winkelapp?

Ja, je kunt de app downloaden in de Apple App Store en in de Appstore voor Android of GooglePlay op Android-apparaten.

Vraag: Is er een Amazon-winkelapp?

Ja, je kunt de app downloaden in de Apple App Store en in de Appstore voor Android of GooglePlay op Android-apparaten.

Verkopen op Amazon

Vraag: Ik wil verkopen op Amazon.nl.

Meer informatie over verkopen op Amazon vind je hier.

Hulp en klantenservice

Vraag: Waar kan ik aanvullende ondersteuning en hulp vinden?

Ga naar onze Hulp-pagina's en typ je zoekopdracht in het zoekveld.

Vraag: Ik heb meer hulp nodig. Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Je kunt ons contactformulier gebruiken of in de Amazon App op klantenservice klikken.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.