Meer oplossingen vinden

Hoe kan ik mijn gegevens op Amazon inzien en beheren?

Je kan je persoonlijke gegevens inzien en beheren door op het menu Je account op onze website te klikken. Je kan bijvoorbeeld je bestelgeschiedenis zien of wijzigen hoe je berichten van Amazon wilt ontvangen.

Hieronder vind je een volledig overzicht van de gegevens die je kunt beheren en instructies voor hoe je kunt navigeren van het onderdeel Je account van onze website naar de pagina waar je deze gegevens kunt inzien en beheren:

Je inlog- en beveiligingsgegevens (zoals je naam en telefoonnummer):

Klik op het vak Aanmelden en beveiliging.


Je adresboek (al je bezorgadressen):

Klik op het vak “Je adressen“.

Betaalgegevens (je opgeslagen creditcards, tegoed van cadeaubonnen):

Klik op het vak “Betaalmethoden“.


Bestelgeschiedenis:

Klik op het vak “Je bestellingen“.


Verlanglijst:

Selecteer “Je lijsten“ onder de menuoptie “Je account“ of klik op “Lijsten“ in het vak “Voorkeuren voor bestellen en winkelen“.


Communicatie- en advertentievoorkeuren:

Via de link Je account kun je een van de opties kiezen in het vak “E-mailwaarschuwingen, berichten en advertenties“:

  • Klik voor communicatie op Communicatievoorkeuren.
  • Voorkeuren voor communicatie over je bestellingen of met betrekking tot je account kun je makkelijk terugvinden in het Berichtencentrum. Voor communicatie met verkopers klik je op “Berichten van kopers/verkopers“.
  • Voor advertenties klik je op Advertentievoorkeuren.


Digitale content en apparaten:

Via het vak Digitale content en apparaten heb je toegang tot je gegevens over digitale content en apparaten.


Amazon Drive en Prime Photos:

Je kunt je foto's en video's ook vanaf de website downloaden via het web en in mobiele apps. Als je je instellingen wilt wijzigen, klik je hier voor Amazon Drive en hier voor Prime Photo.

Instellingen voor Amazon Business-accounts:

wanneer je bij je zakelijke account bent ingelogd, kan je in het vak “Andere accounts“ klikken op “Amazon Business-registratie“.


Persoonlijke aanbevelingen:

Je kunt je persoonlijke aanbevelingen aanpassen en ons laten weten dat we eerder aangeschafte artikelen, artikelen die je hebt beoordeeld of artikelen die je hebt bekeken, buiten beschouwing moeten laten voor toekomstige aanbevelingen. Klik op de link boven aan de optie “Je aanbevelingen“ in het menu “Je account“.


Browsegeschiedenis:

Je kunt de browsegeschiedenis uitschakelen door op de pagina “Je geschiedenis“ te klikken op “Geschiedenis beheren“ en de schakelaar “Browsegeschiedenis in-/uitschakelen“ op “Uit“ te zetten.

Hiervoor moeten cookies zijn ingeschakeld in je browser. Als je de browsercookies verwijdert, wordt je browsergeschiedenis weer ingeschakeld als je deze hebt uitgeschakeld. Als je je browsergeschiedenis weer wilt inschakelen, ga je terug naar deze pagina en klik je op Browsegeschiedenis inschakelen.


"Login met Amazon" (toegang tot andere websites en apps via je Amazon-login)

Je kunt bij geregistreerde websites en apps van derden inloggen met je Amazon-gebruiksnaam en -wachtwoord door hier te klikken.


Hoe kan ik gegevens van mijzelf bekijken die hierboven niet genoemd zijn?

Als je bepaalde persoonlijke informatie wilt inzien die niet direct online beschikbaar is via Je account of in je apparaat (bijvoorbeeld je handtekeningen voor geleverde bestellingen) of als je ons op de hoogte wilt stellen van je privacyprobleem, kun je hier contact met ons opnemen. We staan klaar om je te helpen.

Hoe verwijder ik mijn gegevens?

Bij onze klantenservice kun je terecht met je vraag over gegevensverwijdering.

Lees voor meer informatie ons volledige Privacybeleid .

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.