Informatie over verificatie in twee stappen

Amazon voegt een extra beveiligingslaag toe aan je account. In plaats van simpelweg uw wachtwoord in te voeren, moet u tijdens het aanmelden naast uw wachtwoord een unieke beveiligingscode invoeren.

U voert uw aanmeldingsgegevens in zoals u normaal zou doen, maar dan wordt u gevraagd om een beveiligingscode in te voeren. U kunt deze beveiligingscode op verschillende manieren ontvangen, afhankelijk van de optie die u tijdens het aanmelden selecteert, zoals sms-berichten, spraakgesprek of verificatie-app.

Om het aanmelden op computers en apparaten die u routinematig gebruikt te vereenvoudigen, kunt u ons vertellen niet om een beveiligingscode te vragen, zodat u niet telkens wanneer u zich aanmeldt een code hoeft in te voeren. Daarna zal die computer of apparaat alleen om uw wachtwoord vragen wanneer u zich aanmeldt.

Als u hulp van de klantenservice nodig hebt nadat u verificatie in twee stappen hebt ingeschakeld, moet u een beveiligingscode opgeven die vergelijkbaar is met wanneer u zich probeert aan te melden bij uw account.

Zie voor meer informatie over het inschakelen van tweestapsverificatie: Verificatie in twee stappen inschakelen.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.