Meer oplossingen vinden

Informatie over problemen met het inwisselen van cadeaubonnen

Als je problemen hebt met het inwisselen van een cadeaubon voor je account, is de claimcode van de cadeaubon mogelijk al ingewisseld voor je account.

Cadeaubon is al toegepast op je account

Nadat je de claimcode op onze site hebt ingevoerd, schrijven we het saldo over naar je account voor gebruik bij toekomstige aankopen, zodat je de claimcode niet opnieuw hoeft in te voeren. Als je een foutmelding ziet met het bericht dat de cadeaubon al is ingewisseld, is de claimcode waarschijnlijk al toegepast op je account. Je kunt controleren of het geld al naar je account is overgeschreven door je cadeaubonsaldo in Je account te bekijken.

Cadeaubon toegepast op verkeerd account

Het is mogelijk dat je cadeaubon al is ingewisseld voor een ander account. Als de claimcode van een cadeaubon is ingevoerd, wordt deze automatisch ingewisseld voor het account waarbij de gebruiker is ingelogd. Het is ook mogelijk dat vrienden of familieleden toegang hadden tot deze claimcode of dat je mogelijk een ander e-mailadres voor het inwisselen van deze cadeaubon hebt gebruikt.

Cadeaubonnen van Amazon.nl kunnen niet worden overgezet naar een ander account nadat de claimcode is ingewisseld. Ga voor meer informatie naar de Hulp-pagina: Informatie over beperkingen voor cadeaubonnen van Amazon.nl.

Claimcode is onleesbaar

Als de claimcode op je cadeaubon van Amazon.nl onleesbaar is, neem je contact met ons op en we helpen je waar mogelijk. We hebben hiervoor het 16- of 30-cijferige serienummer van de kaart en de volgende informatie nodig:

  • Bestelnummer (indien mogelijk)
  • Naam van de koper en de ontvanger
  • Fysiek of e-mailadres waarnaar de cadeaubon is verzonden
  • Oorspronkelijk bestelnummer (als je dat weet)

Als je het e-mailadres hebt gewijzigd dat is gekoppeld aan je Amazon.nl-account, geef je ons het oude en nieuwe e-mailadres om ons te helpen bij het zoeken naar de cadeaubon.

Als de cadeaubon uit een andere winkel afkomstig is dan Amazon.nl, moet je contact opnemen met die winkel voor hulp.

Cadeaubonsaldo overzetten naar een ander account (of cadeaubon verwijderen uit account)

Cadeaubonnen van Amazon.nl kunnen niet worden overgezet naar een ander account nadat de claimcode is ingewisseld. Ongebruikte cadeaubonsaldi in een Amazon.nl-account kunnen niet worden overgedragen naar een ander Amazon.nl-account. Ga voor meer informatie naar de Hulp-pagina:Informatie over beperkingen voor cadeaubonnen van Amazon.nl.

Cadeaubonbestelling wijzigen

Nadat je een cadeaubonbestelling hebt geplaatst, kunnen we het geselecteerde type cadeaubon niet wijzigen. We kunnen echter bestellingen annuleren om thuis te printen, zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen. Als je een cadeaubon om thuis te printen hebt besteld, moet je contact met ons opnemen voor hulp.

Cadeaubon van een winkel niet geactiveerd?

Als je de foutmelding krijgt dat je claimcode is geblokkeerd, betekent dit dat je cadeaubon niet is geactiveerd.

Controleer eerst of je een cashcode of een pincode hebt gekregen. Dit is een verkoopbon met een 16-cijferig kaartnummer en de 14-cijferige cadeauboncode: Dit ontvangstbewijs vervangt de cadeaubon. Als je ook een cadeaubon hebt ontvangen, kan de code op de cadeaubon niet worden gebruikt. Wissel in met de cashcode of pincode die op het ontvangstbewijs staat.

Als je geen cashcode of pincode hebt ontvangen, ga je met de verkoopbon naar de winkel waar je de cadeaubon hebt gekocht en laat je de cadeaubon daar activeren. Alleen in de winkel kan de kaart met terugwerkende kracht worden geactiveerd. De Amazon-klantenservice kan deze niet activeren.

Als je de cadeaubon cadeau hebt gekregen, moet je rechtstreeks contact opnemen met de persoon die hem heeft gegeven.

Andere problemen bij inwisselen

Als je nog steeds problemen ondervindt, moet je de Algemene voorwaarden van Amazon.nl voor cadeaubonnen raadplegen om te controleren of je bestelling voldoet aan de regels en beperkingen voor het betalen met een cadeaubon.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.