Meer oplossingen vinden

Een phishing- of spoofing-e-mail melden

We nemen pogingen tot phishing- en spoofingaanvallen op onze klanten zeer serieus. Als je een e-mail ontvangt die volgens jou niet van Amazon afkomstig is, kun je dit aan ons melden door de e-mail te sturen naar stop-spoofing@amazon.com.

Kijk hier voor advies over hoe je kunt bepalen of een e-mail van Amazon afkomstig is. Een phishing- of spoofing-e-mail melden:
  1. Voer een van de volgende stappen uit:
    • Open een nieuwe e-mail en voeg de e-mail die volgens jou nep is toe als bijlage.

      Notitie: De verdachte e-mail als bijlage verzenden is voor ons de beste manier om deze te traceren.

    • Als je de e-mail niet als bijlage kunt verzenden, kun je de e-mail ook doorsturen.
  2. Stuur deze e-mail naar het volgende adres: stop-spoofing@amazon.com

Notitie: Houd er rekening mee dat het e-mailadres stop-spoofing@amazon.com wordt beheerd door Amazon.com. Hoewel je geen direct antwoord krijgt, ontvang je een bevestiging per e-mail. Deze automatische bevestiging is in het Engels. Als je je zorgen maakt over de beveiliging van je account, neem je contact met ons op via de Contact-knop.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.