Informatie over terugbetalingen

Als je een item retourneert, zijn de terugbetaling en de manier waarop je wordt terugbetaald, afhankelijk van de staat van het item, hoelang je het item in bezit had en hoe het item is gekocht.

Belangrijke informatie over ons retourbeleid in het licht van Covid19 Niets is belangrijker dan de gezondheid en het welzijn van onze klanten, werknemers en de gemeenschappen die we bedienen. Daarom verlengen we het retourvenster tijdelijk om je meer tijd te geven om artikelen bij ons terug te krijgen. De meeste artikelen die tussen 15 februari 2020 en 30 april 2020 bij Amazon of onze verkoperspartners zijn besteld, kunnen nu tot 31 mei 2020 worden geretourneerd.

In het licht van de veranderende situatie met COVID-19, kan het 14 dagen duren voordat restituties worden verwerkt.

Opmerking: alle informatie op deze pagina is alleen van toepassing op items die zijn gekocht van of geleverd door Amazon.

Retourneer geen items naar Amazon.nl die je hebt gekocht via Amazon Marketplace en die door de verkoper naar jou zijn verzonden. Ga naar Informatie over retourzendingen en terugbetalingen voor Marketplace voor meer informatie over het retourneren van Marketplace-items.

Hoe terugbetalingen worden uitgevoerd

De meeste terugbetalingen worden overgemaakt naar de betaalmethode die je hebt gebruikt voor de aankoop. In sommige gevallen wordt de optie 'Directe terugbetaling' aangeboden.

Als je de terugbetaling wilt gebruiken zonder te wachten totdat je retourzending is verwerkt, kun je de optie Directe terugbetaling selecteren als deze beschikbaar is. Directe terugbetalingen worden overgemaakt naar je creditcard of toegevoegd aan je Amazon.nl-cadeaubonsaldo, afhankelijk van het type directe terugbetaling dat je selecteert. Je moet de items nog steeds binnen 30 dagen retourneren, omdat het terugbetaalde bedrag anders in rekening wordt gebracht via de gebruikte betaalmethode.

Betaalmethode Terugbetalingsmethode Terugbetalingstijd (nadat de retourzending is ontvangen)
Creditcard Directe terugbetaling naar creditcard Direct (zie onderstaande opmerking)
Creditcard Directe terugbetaling naar cadeaubon Na verwerking van de retouraanvraag
Creditcard Terugbetaling 5-7 werkdagen
Bankrekening Bankrekening 5-7 werkdagen
Amazon.nl-cadeaubon Cadeaubonsaldo 3-5 werkdagen
Promotiecertificaat Geen terugbetaling verstrekt N.v.t.
Creditcard en Amazon.nl-cadeaubon Creditcard, cadeaubonsaldo of beide 5-7 werkdagen
iDEAL Terugbetaling 5-7 werkdagen
Bancontact Terugbetaling 5-7 werkdagen

Notitie: Je verzoek om terugbetaling wordt direct verwerkt. Het kan echter tot 7 werkdagen duren voordat dit wordt weergegeven op je bankrekening of creditcardafschrift, afhankelijk van je bank.

Zodra een terugbetaling is verwerkt, kun je de melding van de terugbetaling (de creditnota) downloaden in Bestellingen onder de knop Factuur.

Late terugbetalingen

Je kunt de status van je terugbetaling controleren via Account in je besteloverzicht.

Als je terugbetaling niet wordt weergegeven in Account en de verwerkingstijd voor je betaalmethode is verstreken, kun je voor hulp contact met ons opnemen.

Notitie: Nadat de transportdienst je item heeft ontvangen, kan het tot 10 werkdagen duren voordat wij het item hebben ontvangen en de retourzending kunnen verwerken.

Krijg ik eventuele verzendkosten van een retourzending terugbetaald?

Ga naar Informatie over retourzendingen en -kosten voor meer informatie over de terugbetaling van retourkosten.

Krijg ik de oorspronkelijke verzendkosten terugbetaald?

Je ontvangt een terugbetaling van de oorspronkelijke verzendkosten als:

  • Je een onjuist, beschadigd of defect item hebt ontvangen en naar ons terugstuurt.
  • Je het item retourneert binnen de periode van 14 dagen volgens het herroepingsrecht.
  • Je kleding, schoenen, handtassen, horloges of sieraden naar ons terugstuurt binnen de periode van 30 dagen van de retourgarantie.

Notitie: Als je slechts een deel van een bestelling met meerdere items retourneert, betalen we de oorspronkelijke verzendkosten gedeeltelijk terug.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.