Meer oplossingen vinden

Retourbeleid Amazon-apparaten

Retourzending van Amazon-apparaten en -accessoires

Je kunt een Kindle e-reader of Amazon Fire TV-apparaat of de bijbehorende accessoires van het merk Amazon ("Amazon-apparaten") die je rechtstreeks bij Amazon.nl hebt gekocht retourneren tegen volledige restitutie binnen 30 dagen nadat je het hebt ontvangen, mits in nieuwe staat en in overeenstemming met ons retourenbeleid.

Na ommekomst van die termijn van 30 dagen mag je je Amazon-apparaat niet langer retourneren, tenzij het gebreken vertoont. Zie hierna voor de Garantieservice voor het retourneren van je Amazon-apparaat voor service. Dit heeft geen gevolgen voor je consumentenrechten. Voor meer informatie klik hier.

N.B.:

Als je je Amazon-apparaat wilt retourneren tegen restitutie en je je Amazon-apparaat hebt gekocht bij een winkel van een derde, moet je je apparaat of accessoire retourneren naar de verkoper waar je het hebt gekocht in overeenstemming met het retourenbeleid van die verkoper.

Voor het retourenbeleid dat geldt voor producten die zijn gekocht bij Amazon.nl maar die geen Amazon-apparaten zijn (zoals Fire TV Edition-apparaten van derden), en voor het retourenbeleid dat geldt voor producten die zijn gekocht met behulp van een Amazon-apparaat, zie Over ons retourbeleid.

Hulp nodig voor je Amazon-apparaat? Zie hierna voor de Garantieservice voor het retourneren van je apparaat voor service.

Voor het retourneren van je Amazon-apparaat binnen 30 dagen na ontvangst indien je het hebt gekocht bij Amazon.nl:

 

  1. Maak het apparaat gereed voor retourzending: Verwijder alle persoonlijke informatie van je apparaat en plaats het in de originele verpakking. Ook als de doos al geopend is, mag je het apparaat retourneren. Als je een Kindle e-reader retourneert, is het niet noodzakelijk om de gebruiksaanwijzing of accessoires mee te sturen.
  2. Print een verzendetiket: Ga naar de Centrum Ondersteuning Retourzendingen op Amazon.nl of neem contact op met Kindle Support voor hulp bij je retourzending. Je apparaat moet worden geretourneerd aan Amazon.nl via een volgbare verzendmethode. Als je porti betaalt voor je retourzending, zie hierna "Over je restitutie".
  3. Geef het retourpakket mee aan de bezorger: Verpak het pakket zorgvuldig, breng het retouretiket dat je hebt geprint aan op het pakket en volg de instructies die worden gegeven om het pakket te laten ophalen door de bezorger of lever het af bij de PostNL-locatie bij jou in de buurt.

Over je restitutie

Als wij je retourzending hebben ontvangen en verwerkt, zal onze afdeling retouren de juiste restitutie opvragen voor de betaalwijze die is gebruikt voor de oorspronkelijke bestelling. Om afgeronde restituties te bekijken, ga je naar het Besteloverzicht in Jouw Account (http://www.amazon.nl/youraccount).

Opmerking over franco verzendetiketten en restitutie van verzendkosten: De kosten van retourzendingen worden uitsluitend vergoed indien de retourzending het gevolg is van een fout van Amazon. Als een franco etiket op jouw locatie niet handig is, geef dan aan wat de verzendkosten zijn die je hebt betaald voor je retourzending (hetzij op de pakbon in de doos of met de hand op het retouretiket aan de buitenzijde van de doos). Je verzendkosten kunnen worden vergoed in overeenstemming met ons Retourzendingen en restitutie beleid.

Retourzending van Kindle-boeken

Boeken die je koopt bij de Kindle Store komen in aanmerking voor retourzending en restitutie indien wij je verzoek ontvangen binnen 14 dagen na de datum van aankoop. Zodra restitutie wordt verleend, heb je niet langer toegang tot het boek.

Om een restitutie en retourzending aan te vragen ga je naar de Beheer je content en apparaten-pagina. Klik op de Acties-tab voor de titel die je wilt retourneren en kies "Retourzending tegen restitutie".

Garantieservice

Je Kindle e-reader of Amazon Fire TV-apparaat valt onder een Eenjarige beperkte garantie. Als je een consument bent, heb je daarnaast consumentenrechten. In dat geval wordt deze garantie aan jou verleend in aanvulling op die rechten en laat deze je consumentenrechten volledig onverlet. Dit houdt in dat je, als je apparaat gebreken vertoont, recht kunt hebben op reparatie of vervanging door de verkoper. Meer informatie over je consumentenrechten in verband met gebrekkige producten vind je hier. Als je garantieservice nodig hebt of de voorkeur geeft aan persoonlijke assistentie, kun je contact met ons opnemen zodat wij kunnen vaststellen hoe we je het beste kunnen helpen. Wij zijn altijd bereid om assistentie te verlenen of een vervangend apparaat te sturen in overeenstemming met de garantierichtlijnen of jouw consumentenrechten.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.