Meer oplossingen vinden

Informatie over het sluiten van je account

Wanneer je account is gesloten, kan het niet meer door jou of iemand anders worden gebruikt. Dit geldt ook voor gekoppelde klantaccounts, functies en services die aan je e-mailadres zijn gekoppeld.

Daarom heb je geen toegang meer tot:

  • Je klantprofiel, inclusief je recensies, discussieberichten en klantafbeeldingen.
  • Accounts op alle Amazon-marketplaces wereldwijd, inclusief;
    • Amazon Web Services
    • Je Prime Video-account
    • Je Kindle Direct Publishing-account
    • Je Amazon Partnerprogramma-account
    • Je Audible-account en audioboeken van Audible
    • Je account bij Amazon Pay
  • Digitale content met betrekking tot Amazon Music, Amazon Drive, Prime Photos of je Amazon Appstore-aankopen
  • Content en abonnementen voor Kindle
  • Je lijsten, indien van toepassing, of de pagina met je persoonlijke informatie
  • Je toegang tot Author Central en de bijbehorende auteurpagina's.

Notitie: Sommige functies zijn mogelijk niet beschikbaar op Amazon.nl. Ze zijn opgenomen in de bovenstaande lijst om je ervan op de hoogte te brengen dat indien je deze functies op een andere marketplace hebt gebruikt, ze niet meer toegankelijk zijn nadat je je account sluit.

Notitie: Als je een Kindle-apparaat bezit of content hebt opgeslagen in een Amazon Drive- of Prime Photos-account en je account wilt sluiten, heb je geen toegang meer tot de Kindle-, Amazon Drive- en/of Prime Photos-content en Kindle-abonnementen via dit account. Nadat je je account hebt gesloten, wordt je content verwijderd van Amazon Drive en/of Prime Photos en kan deze niet worden hersteld. We raden je daarom aan content die je niet hebt gedownload of permanent op je Kindle hebt opgeslagen, te downloaden of op te slaan voordat je je account sluit.

Neem contact met ons op zodat we je account voor je kunnen sluiten.

Notitie: Als je contact met ons opneemt om je account sluiten, kun je ons laten weten dat je de gevolgen van het sluiten van het account hebt gelezen. We kunnen je aanvraag dan sneller verwerken.

Als je alleen je e-mailadres wilt wijzigen of een betaalmethode wilt verwijderen uit je account, is het niet nodig om je account te sluiten. Meer informatie over het bijwerken van je klantaccount vind je onder Je accountinstellingen wijzigen.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.