Bestelde items retourneren

Je kunt veel items retourneren die worden verkocht op Amazon.nl. Als je een item retourneert, krijg je mogelijk verschillende retouropties aangeboden, afhankelijk van de verkoper, het item of de reden voor de retourzending.

Belangrijke informatie over ons retourbeleid in het licht van Covid19

Niets is belangrijker dan de gezondheid en het welzijn van onze klanten, werknemers en de gemeenschappen die we bedienen. Daarom verlengen we de retourperiode tijdelijk om je meer tijd te geven om artikelen bij ons terug te krijgen. De meeste artikelen die tussen 15 februari 2020 en 30 april 2020 bij Amazon of onze verkoperspartners zijn besteld, kunnen nu tot 31 mei 2020 worden geretourneerd.

Als je een item wilt retourneren dat je hebt besteld, ga je naar het

Opmerking: als je een retouretiket wilt printen, kun je dit eveneens doen via het Online Ondersteuningscentrum voor retourzendingen.

Een besteld item retourneren:
  1. Ga naar ons Online Ondersteuningscentrum voor retourzendingen en klik op Items retourneren.
  2. Zoek de bestelling die je wilt retourneren, en klik op Items retourneren of vervangen.

    Notitie: Als je de gezochte bestelling niet ziet, selecteer je een andere periode in het vervolgkeuzemenu .

  3. Selecteer de items die je wilt retourneren.
  4. Voer het aantal items in en selecteer een optie in het menu Reden voor de retourzending. Voeg desgewenst aanvullende informatie toe in het vak Opmerkingen.
  5. Als je items uit verschillende bestellingen wilt toevoegen aan je retourzending, klik je op 'Meer items tonen om te retourneren' en voer je stappen 3 en 4 opnieuw uit voor elk item. Als er geen items zijn die in aanmerking komen voor een gecombineerde retourzending, verschijnt de optie 'Meer items tonen om te retourneren' niet.

    Notitie: We streven ernaar je retourzending en terugbetaling zo snel mogelijk te verwerken. Daarom vragen wij je alleen items in één pakket terug te sturen die in het Online Ondersteuningscentrum voor retourzendingen zijn gemarkeerd. Als je extra items toevoegt aan je retourzending, kan de verwerking vertraging oplopen.

  6. Ga daarna op een van de volgende manieren te werk:
    • Als het item is verkocht door Amazon.nl, selecteer je een retouroptie.
    • Als het item is verkocht door een verkoper, klik je op Indienen voor goedkeuring.
    Opmerking: Sommige verkopers zullen je retouraanvraag eerst willen controleren. Nadat de verkoper de aanvraag heeft gecontroleerd, krijg je een etiket of instructies voor het retourneren van je items. Als je binnen twee werkdagen geen antwoord ontvangt, kun je een A-tot-Z-garantieclaim indienen. Ga naar Informatie over A-tot-Z-garantie voor meer informatie.
  7. Selecteer je voorkeursmethode voor de retourzending.
  8. Print je etiket en autorisatie voor de retourzending. Doe de autorisatie voor de retourzending in je pakket en plak het etiket op de buitenkant.
  9. Maak het pakket goed dicht en verstuur dit binnen de aangegeven periode naar het adres op het retouretiket.

Opmerking:

  • Als je het etiket en het retouroverzicht niet zelf kunt printen, vraag je of iemand anders dit voor je kan doen of wacht totdat je toegang hebt tot een printer (de retourdocumenten zijn als bijlage bijgevoegd bij de bevestigingsmail voor je retourzending). Je kunt het pakket met de retourzending ook afgeven bij een plaatselijke postkantoor of een servicepunt van de leveraar die je pakket heeft bezorgd.
  • Verwijder of wis eventuele persoonlijke gegevens van elektronische apparaten voordat je ze retourneert.
  • Als je een voorgefrankeerd retouretiket gebruikt, kunnen we verzendkosten van je terugbetaling aftrekken als de retourzending voor een bepaald item niet gratis is. Ga naar onze Hulp-pagina Informatie over terugbetalingen voor meer informatie.
  • De optie om items uit meer dan één bestelling te retourneren, is niet beschikbaar voor:
    • Bestellingen die zijn vrijgesteld van btw.
    • Cadeauretourneringen.
    • Items die zijn verkocht en verzonden door een Amazon Marketplace-verkoper.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.