Meer oplossingen vinden

Waarom moet ik bezorgkosten betalen?

Wij versturen veel bestellingen in Nederland met gratis verzending vanaf een bestelwaarde van EUR 20.

Soms kunnen echter toch verzendkosten van toepassing zijn. De verzendkosten worden aangegeven op het bestelformulier en de bestelbevestiging. Hieronder staan veelvoorkomende redenen waarom verzendkosten kunnen worden berekend.

Je hebt besteld bij Amazon.nl Marketplace

Voor Marketplace-bestellingen is de externe leverancier, niet Amazon.nl, de verkoper en neemt hij de verantwoordelijkheid voor het verwerken van de bestelling en het verzenden van de goederen. De verzendkosten voor Fulfilled by Amazon zijn daarom niet van toepassing. Je kunt de respectievelijke verzendkosten zien in het overzicht met gegevens van de verkoper en tijdens het bestelproces. De verzendkosten voor bestellingen op Amazon.nl Marketplace zijn van toepassing op elk item, tenzij anders vermeld. Neem voor meerdere bestellingen contact op met de verkoper om meer te weten te komen over andere verzendmethoden. Raadpleeg onze Hulp-pagina Contact Marketplace-verkopers voor informatie over hoe je contact kunt opnemen met een verkoper.

Terug naar boven

Je hebt een item besteld dat niet in aanmerking komt voor gratis verzending

Sommige producten kunnen niet gratis worden bezorgd vanwege het extra werk dat gepaard gaat met het verzenden ervan. Dergelijke items komen daarom niet voor gratis verzending in aanmerking. Informatie over de verzendkosten vind je op de productpagina van het item, op het bestelformulier en op de bestelbevestiging.

Terug naar boven

Je hebt gekozen voor afzonderlijke verzending en de waarde van de afzonderlijke bezorging is lager dan EUR 20

Bij het bestellen van meerdere items kun je kiezen tussen gezamenlijke verzending (´Mijn items groeperen in zo min mogelijk zendingen´) en afzonderlijke verzending (´Ik wil mijn items sneller ontvangen. Verzenden zodra de items beschikbaar zijn´). Als je afzonderlijke verzending selecteert, is gratis verzending alleen van toepassing als de waarde van elke afzonderlijke bezorging hoger is dan EUR 20. Ons systeem zal de verzendkosten weergeven op basis van jouw selectie.

Terug naar boven

Een item in je bestelling is vervolgens geannuleerd door Amazon.nl

In zeldzame gevallen is het voor ons niet mogelijk om een item aan te bieden en daarom moeten we het annuleren. Wij informeren je hierover via geautomatiseerde e-mail. Als de annulering ertoe leidt dat de bestelwaarde onder EUR 20 daalt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Terug naar boven

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.