Richtlijnen voor deelname aan Amazon Community
Amazon wil dat je stem wordt gehoord. De Amazon-community biedt verschillende forums waar je kunt communiceren met andere gebruikers en echte feedback over producten en diensten kunt geven, positief of negatief. Deze Communityregels helpen je bij het gebruik van Communityfuncties, zoals klantenrecensies, vragen en antwoorden van klanten, Amazon Follow, profielpagina's, lijsten en verlanglijsten.
Notitie: Deze richtlijnen zijn niet van toepassing op content in producten of diensten die worden verkocht op Amazon (zoals de inhoud van een boek). Hiervoor geldt hun eigen privacybeleid.
We nemen de integriteit van de Community zeer serieus. Elke poging om Communitycontent of -functies te manipuleren, met inbegrip van het bijdragen van onjuiste, misleidende of onbetrouwbare content, is strikt verboden. Als je onze richtlijnen schendt, kunnen we de mogelijkheid om onze Communityfuncties te gebruiken beperken, content verwijderen, verwante producten uit je lijst verwijderen of je account opschorten of beëindigen. Als we vaststellen dat een Amazon-account is gebruikt voor enige vorm van wangedrag, kunnen overschrijvingen en betalingen worden ingehouden. Wangedrag kan ook toepasselijke wetgeving schenden en leiden tot juridische vervolging en civielrechtelijke en strafrechtelijke sancties.
We moedigen iedereen die vermoedt dat manipulatie van onze content plaatsvindt of dat onze richtlijnen op enigerlei wijze worden geschonden, aan ons op de hoogte te stellen. We onderzoeken het vermoeden grondig en zullen passende maatregelen treffen.
Door toegang te verkrijgen tot of gebruik te maken van onze Communityfuncties, ga je akkoord met onze Gebruiks- en verkoopvoorwaarden en geef je aan je te houden aan deze richtlijnen, zoals gewijzigd van tijd tot tijd. Deze richtlijnen zijn van toepassing op alle content (inclusief tekst, afbeeldingen, video en koppelingen) die je naar Amazon verzendt en alle handelingen die je uitvoert (zoals stemmen over hulpvaardigheid of een bericht leuk vinden) wanneer je Communityfuncties gebruikt. Deze richtlijnen zijn ook van toepassing op je interactie met andere leden van de Community.
Notitie: Aanvullende richtlijnen zijn van toepassing op klantenrecensies.
Om klantrecensies, antwoorden of vragen te kunnen plaatsen, moet je in de afgelopen 12 maanden minimaal 50 EUR hebben besteed. Promotiecodes tellen hier niet bij. Je hoeft niet aan deze vereiste te voldoen als je profielpagina's, lijsten of verlanglijsten wilt maken of wijzigen, of content wilt lezen die door andere klanten is geplaatst.
De Community is bedoeld om klanten behulpzame, relevante inhoud te bieden. Content die je indient, moet relevant zijn en gebaseerd zijn op je eigen eerlijke mening en ervaring.
Amazon waardeert verschillende meningen, dus je mag het oneens zijn met content die je tegenkomt. Onthoud echter dat iets waar je het niet mee eens bent, niet altijd onze richtlijnen schendt. Omdat we iedereen een aangename omgeving willen bieden, moet jouw deelname aan de Community altijd respectvol tegenover anderen zijn. Met name:
Omdat we de integriteit van Communitycontent willen behouden, zijn content en activiteiten die bestaan uit advertenties, reclame, promotie of verzoeken (direct of indirect) niet toegestaan, met inbegrip van:
De enige uitzonderingen zijn:
Auteurs en uitgevers van boeken mogen aan lezers gratis of kortingsexemplaren van hun boeken aanbieden, mits de auteur of uitgever in ruil hiervoor geen recensie vraagt of probeert de recensie te beïnvloeden.
Lees Over promotionele contentvoor meer informatie en voorbeelden.
Sommige producten met seksuele inhoud en sommige seks- en sensualiteitsproducten mogen op Amazon worden verkocht en we moedigen gebruikers aan hun mening over die producten te uiten. Sommige seksuele content, zoals naaktheid en seksueel expliciete beelden of beschrijvingen, is beperkt omdat sommige doelgroepen in onze Community mogelijk gevoelig zijn voor dergelijke content.
Plaats geen content en communiceer niet met leden van de Community op een manier die de intellectuele eigendom of andere eigendomsrechten van anderen schendt. Plaats alleen je eigen content of content waarvoor je toestemming hebt om die te gebruiken.
Plaats geen content die illegaal gedrag aanmoedigt of ondersteunt, met inbegrip van geweld, fraude, illegaal drugsgebruik, alcoholgebruik door minderjarigen of kinder- of dierenmishandeling. Voorbeelden van verboden content zijn:
De volgende richtlijnen zijn van toepassing op klantenrecensies, naast de richtlijnen die hierboven zijn uiteengezet:
Voor meer informatie over door Amazon geverifieerde aankoopweergaven raadpleegt u Over Amazon geverifieerde aankooprecensies.
Voor sommige soorten content, waaronder klantenrecensies, antwoorden van klanten en discussieforums, kun je mogelijke schendingen van deze richtlijnen melden door te klikken op de koppeling 'Misbruik melden' naast de content en de reden in te voeren waarom je denkt dat de content deze richtlijnen schendt. Als de koppeling 'Misbruik melden' niet aanwezig is, kun je een e-mail sturen naar community-help@amazon.nl, waarbij je de locatie van de content vermeldt en de reden waarom je denkt dat deze de richtlijnen schendt. Als u een aanbieding ontvangt voor schadevergoeding van welke aard dan ook (inclusief gratis of met korting afgeprijsde producten, restituties of vergoedingen) in ruil voor het maken, wijzigen of plaatsen van inhoud die in strijd is met deze richtlijnen, stuur het aanbod, inclusief contactgegevens en Amazon-vermelding, door naar community-help@amazon.nl .
Was deze informatie nuttig?
Hartelijk dank voor je feedback.
Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:
Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.