Klantenrecensie

10 maart 2015
Mount Parihaka heb ik bijna in één keer uitgelezen. Heel spannend, vond ik dit boek, goed geschreven ook. Wat een verhaal! Dat een autobiografisch spiritueel verslag zó kan boeien! De auteur zegt ook nogal wat. Hij beweert dat hij zich delen van zijn vorige leven kan herinneren, een leven waarin hij een hoge Duitse militair was, en als lezer ga je daarin mee. Ik vond het in ieder geval heel overtuigend, de auteur draagt ook de nodige bewijzen aan. Maar Mount Parihaka is veel meer dan een spannend en waargebeurd reïncarnatieverhaal. Het is ook een boek over spirituele groei en over de wonderbaarlijke gebeurtenissen die zich op het levenspad van een echte spirituele zoeker kunnen voordoen. De auteur vertelt onder andere over uittredingen, contacten met overledenen en spirituele gidsen en over ingevingen die hem voor onheil behoeden. Heel interessant vond ik de belevenissen van de auteur met en in de Bhagwanbeweging. Hij schrijft daarover vol passie en tegelijkertijd ook kritisch en beschouwend. Over dat laatste: in het spannende verhaal van Mount Parihaka zijn een aantal overdenkingen geweven, nooit te lang en zeer to-the-point wat mij betreft. Deze filosofische uitstapjes hebben mij beslist stof tot nadenken gegeven. Maar geen nood, zelfs met deze filosofietjes blijft het boek gemakkelijk leesbaar. De auteur is er in mijn ogen in geslaagd een authentiek spiritueel werk te creëren dat voor een breed publiek toegankelijk is.
2 mensen vonden dit nuttig
0Commentaar geven Misbruik melden Permalink