Selecteer uw cookievoorkeuren

We gebruiken cookies en vergelijkbare tools om uw winkelervaring te verbeteren, onze services aan te bieden, te begrijpen hoe klanten onze services gebruiken zodat we verbeteringen kunnen aanbrengen, en om advertenties weer te geven, inclusief op interesses gebaseerde advertenties. Goedgekeurde derde partijen gebruiken deze tools voor onze weergave van advertenties. Als u niet alle cookies wilt accepteren of meer wilt leren over hoe we cookies gebruiken, klik dan "Cookies personaliseren".

Cookies personaliseren

Wat is Amazon Launchpad?

Amazon Launchpad is een programma dat is opgezet om ondernemers te helpen hun bedrijf tot een succes te maken. Het voorziet innovatieve start-ups van hulpmiddelen voor klantbetrokkenheid, merchandising en strategische ondersteuning. Voor betere vindbaarheid. Een groter bereik. En uiteindelijk een hogere omzet.

Wat zijn de Innovation Awards


Een oproep aan alle change-makers
Wij steunen start-ups die ons dagelijks leven verbeteren met hun innovatieve producten. Producten die niet alleen toekomstbestendig, maar ook toekomstbepalend zijn.

Welkom bij onze allereerste Innovation Awards.
Vijf vernieuwende start-ups winnen een prijzenpakket bestaande uit €10.000 en een jaar lang gratis toegang tot Amazon Launchpad. Dat betekent de kans om miljoenen Amazon-klanten kennis te laten maken met je producten en te leren van onze expertise. De start-up die de meeste publieksstemmen krijgt wordt bovendien uitgeroepen tot Start-up van het Jaar en wint nog eens €90.000.

Dat is toegang tot miljoenen klanten en €100.000
Een geweldige opstap waarmee je start-up grote hoogten kan bereiken. En die een wereld aan mogelijkheden opent.
Het aanmeldingsformulier wordt gehost door een externe partij (Qualtrics), dus de bovenstaande link leidt niet naar onze website.

De prijzen

Stappen

Maak kennis met de jury

Aditi Singh, algemeen directeur Amazon Launchpad EU
lees meer
Aditi is de algemeen directeur van Amazon Launchpad Europa – een programma dat start-ups en kleine bedrijven helpt uit te groeien tot gevestigde merken, met een eigen team van experts die zijn opgeleid om start-ups te begeleiden bij hun groeitraject en met marketingvoordelen. Aditi is een ervaren zakelijk leider die miljoenenprogramma’s heeft opgestart en ontwikkeld in Europa, de VS en India. Aditi gebruikt haar passie en expertise om nieuwe programma’s en bedrijven voor ondernemers op te zetten, starters te coachen en te investeren als ‘angel investor’.
Andy Fishburn, directeur Virgin StartUp
lees meer
Andy is medeoprichter en directeur van Virgin StartUp – de door de familie Branson opgerichte organisatie zonder winstoogmerk die starters in het Verenigd Koninkrijk helpt met het oprichten en uitbouwen van nieuwe bedrijven. Vóór zijn betrokkenheid bij de oprichting van Virgin StartUp in 2013 volgde Andy een opleiding tot registeraccountant en werkte hij zowel bij PwC als bij Deloitte, waar hij zich specialiseerde in durfkapitaal en private equity. Dankzij deze ervaring heeft hij een professioneel perspectief, naast zijn passie voor ondernemerschap, die ook tot uiting kwam in een aantal eigen ondernemingen – van Impact Artworks, een online service om foto’s om te zetten in originele handgeschilderde doeken, tot My Club Mail, een e-mailservice voor voetbalfans.
Greg Williams, hoofdredacteur WIRED UK
lees meer
Greg Williams is de hoofdredacteur van WIRED UK. Als contentmaker, spreker en strategisch voorspeller met ervaring in leidinggevende functies in Londen en New York, is Greg geïnteresseerd in wat er komen gaat en in het begrijpen van de ideeën, organisaties, trends en technologieën die de toekomst zullen gaan vormen. Hij heeft veel vooraanstaande leiders in de zaken-, technologie- en beleidswereld geïnterviewd, onder wie Bill Gates, Satya Nadella, Demis Hassabis en de voormalige Britse premier Tony Blair. Greg werd in 2017, 2018 en 2020 door de British Society of Magazine Editors uitgeroepen tot redacteur van het jaar in de categorie wetenschap en technologie.
Jamie Siminoff, oprichter en CEO van Ring
lees meer
Jamie Siminoff bedacht ‘s werelds eerste wifi-videodeurbel toen hij in 2011 aan het werk was in zijn garage. Sindsdien heeft die deurbel zich ontwikkeld tot wat nu bekend is als Ring, een krachtig beveiligingssysteem voor het hele huis dat effectieve en toegankelijke veiligheidsproducten en -diensten levert. In 2018 nam Amazon Ring over en met ondersteuning van Amazon blijven Jamie en Ring innoveren om het nieuwste op het gebied van huisbeveiliging te bieden. Voor Ring richtte Jamie al meerdere succesvolle ondernemingen op, waaronder PhoneTag, ‘s werelds eerste voicemail-naar-tekst-service, en Unsubscribe.com, een dienst die e-mailgebruikers hielp reclamemails uit hun postvak te verwijderen. Beide bedrijven heeft hij met succes verkocht.
Ryan Frank, hoofd Marketplace van Amazon Spanje
lees meer
Ryan staat bekend als een fanatiek reiziger, bergliefhebber en energiek leider. Als hoofd Marketplace voor Amazon Spanje houdt hij zich bezig met empowerment, door leiding te geven aan een team dat programma’s en diensten ontwikkelt die kleine en middelgrote bedrijven helpen miljoenen klanten over de hele wereld te bereiken. Het geeft hem energie anderen te helpen dat ‘aha-moment’ te bereiken en, zegt hij, die momenten zelf ook af en toe te hebben. Als voormalig hoofd van Launchpad in de EU vindt Ryan het leuk om zich voor de Amazon Launchpad Innovation Awards weer onder oprichters en vernieuwers te begeven.

Hoe kan ik meedoen?

Je kunt meedoen als:
1. je bedrijf is geregistreerd in een EER-land, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland
2. je een fysiek product verkoopt aan consumenten
3. je bedrijf eigenaar is van het deelnemende product
4. je bedrijf minder dan 50 werknemers heeft en een totale jaaromzet van minder dan 10 miljoen euro
5. je bedrijf korter dan 10 jaar bestaat
Zie onze volledige algemene voorwaarden voor meer informatie
Het aanmeldingsformulier wordt gehost door een externe partij (Qualtrics), dus de bovenstaande link leidt niet naar onze website.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik meedoen?
Je kunt je hier opgeven. Schrijf je aanmelding in het Engels en zorg dat die uiterlijk 28 maart 2021 bij ons binnen is. De fantastische finalisten worden bekendgemaakt op 30 maart 2021. Als jij daarbij zit, moet je ons voor 12 april 2021 voorbeeldexemplaren van je product sturen.
Aan welke criteria moet ik voldoen om mee te mogen doen?
a. Je moet een fysiek product indienen.
b. Het product moet worden verkocht aan consumenten.
c. Het product moet uiterlijk op 5 april 2021 verkrijgbaar zijn.
d. Je bedrijf moet de merkeigenaar van het deelnemende product zijn.
e. Degene die de deelname indient moet op het moment van aanmelding minimaal 18 jaar zijn.
f. Je bedrijf moet korter dan 10 jaar bestaan.
g. Je bedrijf moet geregistreerd zijn in een EER-land, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland.
h. De totale jaaromzet van het bedrijf moet minder zijn dan 10 miljoen euro (of 6,5 miljoen Britse pond) en het bedrijf moet op het moment van aanmelding minder dan 50 werknemers hebben.
Moet mijn product al via Amazon verkrijgbaar zijn?
Nee. We accepteren aanmeldingen van merken die al via Amazon en Amazon Launchpad worden verkocht en merken die nooit via de Amazon-webwinkels zijn verkocht. De vijf winnaars moeten zich echter wel aanmelden voor verkoop via Amazon en hun product aanbieden als Prime-aanbieding in ten minste één webwinkel van Amazon in het Verenigd Koninkrijk of de EU voordat ze bekend worden gemaakt. De winnaars zijn gebonden aan de Amazon Services Europe Business Solutions Agreement en de Amazon Launchpad Programme Terms. Denk eraan dat er kosten zijn verbonden aan verkopen via Amazon:
Zie de Seller Pricing en de FBA rate cards (als je gebruik wilt maken van onze FBA-diensten).
De toeslag van 5% voor deelname aan Amazon Launchpad geldt niet voor winnaars (voor een periode van 1 jaar, in overeenstemming met de algemene voorwaarden voor de Awards).
Hoe wordt mijn product beoordeeld?
Alle inzendingen worden individueel op hun sterke punten beoordeeld en de winnaars worden door de jury gekozen op basis van de volgende beoordelingscriteria:
(i) esthetiek en productontwerp,
(ii) maatschappelijke, ecologische en economische duurzaamheidsaspecten van het product en
(iii) uniekheid en differentiatie.
De bovenstaande lijst is niet hiërarchisch en de jury kan aan verschillende criteria meer of minder gewicht toekennen.
De jury kiest vijf winnaars die allemaal een prijzenpakket krijgen. De bezoekers kiezen vervolgens hun favoriet uit die vijf. Het product met de meeste stemmen wordt uitgeroepen tot Start-up van het Jaar en ontvangt nog eens €90.000.
Waaruit bestaat het prijzenpakket dat de winnaars krijgen?
- Een Amazon Launchpad Innovation Awards-trofee
- Gebruiksrechten voor het Awards-logo
- 10.000 €
- Een jaar gratis toegang tot Amazon Launchpad
- Een speciale plek in de schijnwerpers op de beginpagina van de Amazon Launchpad Innovation Awards gedurende minimaal een maand
- De Start-up van het Jaar wint daarbovenop nog eens €90.000, waarmee de totale geldprijs dus op €100.000 komt
Hoeveel start-ups winnen de wedstrijd?
Onze jury kiest de beste vijf deelnemers, die ‘winnaars’ worden genoemd. Uit die vijf winnaars kiest het publiek door middel van stemmen de Start-up van het Jaar. Daarnaast krijgen 20 start-ups een eervolle vermelding als finalist.
Zijn de Amazon Launchpad Innovation Awards een eenmalig initiatief?
Nee, dit is een jaarlijkse wedstrijd, bedoeld om baanbrekende start-ups in het zonnetje te zetten en de meest innovatieve producten te vinden. Elk merk kan maar één keer per jaar meedoen.